Oferta dla firm usługowych


Mamy sprawdzone rozwiązania szkoleniowe dopasowane do specyfiki branży usługowej. Jesteśmy gotowi je wdrożyć także w Twojej firmie.

Główne obszary wsparcia

Przygotowanie pracowników do udzielania pierwszej pomocy

Opracowanie i pomoc we wdrożeniu procedur ratujących życie

Wsparcie w zakresie wyposażenia w odpowiedni sprzęt ratunkowy

IconIconIcon

Najczęstsze wyzwania w firmach usługowych

  1. Regularność szkolenia personelu: Regularne i skuteczne szkolenie pracowników w zakresie pierwszej pomocy jest kluczowe, aby byli w stanie odpowiednio reagować w sytuacjach awaryjnych.
  2. Brak dostępu do sprzętu: Niedostateczne wyposażenie w odpowiedni sprzęt do pierwszej pomocy, np. defibrylatory, apteczki czy sprzęt do unieruchamiania ogranicza możliwość skutecznej reakcji w nagłych sytuacjach
  3. Koordynacja działań: Problemy z efektywną komunikacją i współpracą między członkami zespołu medycznego w sytuacjach kryzysowych.
  4. Szybkość reakcji: Stres i presja w sytuacjach awaryjnych mogą wpływać na zdolność personelu do szybkiego i adekwatnego działania.
  5. Brak procedur zgłaszania i dokumentowania incydentów: Wiele firm nie ma ustalonych procedur dotyczących rejestrowania wypadków, co utrudnia analizę sytuacji i dalsze doskonalenie działań w zakresie pierwszej pomocy.
  6. Uaktualnianie wiedzy: Niezaktualizowana wiedza na temat nowych protokołów, technik lub wytycznych w zakresie resuscytacji czy pierwszej pomocy.
  7. Niesprawność sprzętu: Brak regularnych przeglądów i konserwacji sprzętu do pierwszej pomocy może prowadzić do jego niesprawności w momencie kryzysu.
  8. Zarządzanie stresorami: Sytuacje kryzysowe mogą wywoływać silny stres, zarówno u pacjentów, jak i personelu, co może wpływać na skuteczność pomocy.
  9. Pracownicy z różnych działów: W firmach, gdzie zatrudnienie jest rozdzielone na różne działy, może być trudniej wprowadzić jednolite standardy szkolenia i reagowania na sytuacje awaryjne.
  10. Współpraca z innymi służbami zdrowia: Problemy z integracją działań z zespołami ratunkowymi lub innymi instytucjami medycznymi.

    Aby stawić czoła tym wyzwaniom, firmy usługowe powinny inwestować w regularne szkolenia, odpowiednie wyposażenie oraz tworzenie kultury bezpieczeństwa, w której pierwsza pomoc ma kluczowe znaczenie.

Najważniejsze usługi

Szkolenie z pierwszej pomocy pracowników

Analiza zagrożeń i propozycja programu

Audyt posiadanego sprzętu i sprzedaż nowego wraz z wdrożeniem procedur jego użycia

Prawo nakłada na pracodawcę obowiązek wyznaczenia osób do udzielania pierwszej pomocy, jednakże najlepsze efekty daje przeszkolenie całego zespołu

Formę i program szkolenia zawsze dopasowujemy do specyfiki pracy firmy. Inaczej podchodzimy do małych firm, inaczej do rozbudowanych zakładów pracy

Wspieramy w zakresie wyposażenia i przygotowania kliniki do profesjonalnego udzielania pierwszej pomocy, tj. defibrylatory czy apteczki ratownicze.

IconIconIcon

Zobacz jak pracujemy z firmami usługowymi

Przed rozpoczęciem współpracy z firmą zawsze robimy dokładne rozeznanie w specyfice pracy, profilu osób odwiedzająych firmę i pracowników. Wdrażane rowiązania dopasowujemy do specyfiki firmy, ponieważ wiemy, że tylko tak przyniosą one efekt.

  1. Pomagamy wdrożyć i usystematyzować wiedzę personelu na temat udzielania pierwszej pomocy. To umożliwia personelowi szybko reagować w sytuacjach kryzysowych, co z kolei zwiększa bezpieczeństwo odwiedzających klientów oraz minimalizuje ryzyko poważnych konsekwencji zdrowotnych.
  2. Zwiększamy pewność siebie pracowników w nagłych sytuacjach. Pewność w działaniach i czas reakcji poprawia jakość udzielanej pierwszej pomocy.
  3. Wypracowujemy z zespołem procedury postępowania w przypadkach nagłego zatrzymania krążenia czy innych stanów nagłych. Uporządkowanie wiedzy ułatwia jej przyswojenie oraz późniejsze wykorzystanie.
  4. Pomagamy spełnić wymogi kodeksu pracy związane z wyznaczeniem osób do udzielania pierwszej pomocy. To zdjęcie z głowy pracodawcy obowiązku zapewnienia jakościowego szkolenia.
  5. Zwiększamy koordynację zespołową. W sytuacjach gdy liczy się każda sekunda czas udzielenia pierwszej pomocy ma ogromne znaczenie. Zespół nabywa obycia w swoim stałym miejscu pracy.
  6. Wzmacniamy kulturę bezpieczeństwa i wizerunek firmy. Wiedza o tym, że personel posiada odpowiednie umiejętności w zakresie pierwszej pomocy, może zwiększać zaufanie klientów i kontrahentów. Każda firma otrzymuje w zestawie naklejki na drzwi wejściowe informujące o tym, że personel jest przeszkolony z pierwszej pomocy.
  7. Przygotowujemy na różne sytuacje awaryjne. Na kursach pomagamy zrozumieć i nabyć umiejętności praktyczne na temat tego, jak reagować na różne incydenty, od prostych urazów po poważne stany zagrożenia życia.

Aby przeciwdziałać tym wyzwaniom, firmy mogą wdrażać regularne treningi, inwestować w sprzęt, a także poprawiać komunikację i współpracę w zespole.

Przykładowe programy szkoleń w firmach usługowych

Wariant 4-godzinny

Wariant 8-godzinny (dodatkowo jako rozszerzenie)

  1. Łańcuch przeżycia
  2. Ocena i zabezpieczenie miejsca zdarzenia (bezpieczeństwo)
  3. Ocena przytomności
  4. Poprawne wzywanie pomocy (numery alarmowe)
  5. Udrażnianie dróg oddechowych
  6. Resuscytacja krążeniowo – oddechowa (RKO)
  7. Użycie automatycznego defibrylatora zewnętrznego (AED)
  8. Układanie poszkodowanego w pozycji bezpiecznej
  1. Postępowanie w zakrztuszeniach (niedrożności dróg oddechowych)
  2. Postępowanie w nagłych stanach zagrożenia życia, takich jak: duszność, ból w klatce piersiowej, udar mózgu, cukrzyca, zatrucia
  3. Elementy wywiadu przedmedycznego
  4. Postępowania w podstawowych obrażeniach ciała (złamania, zmiażdżenia, krwawienia, krwotoki, ciało obce)

Przykładowe firmy, które nam zaufały

Image

Firma z zakresu recyklingu

Doradztwo ekologiczne, audyty ekologiczne

Lokalne usługi bankowe

ImageImage
Image

dystrybutor sprzętu medycznego

zabezpieczenia przeciwpożarowe

konsulting inżynierski

Image Image

Tak to robimy ;)

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Zapytaj niezobowiązująco co możemy dla Ciebie zrobić

Masz jakiś pomysł, ale nie wiesz jak go zrealizować? Umówmy sie na krótką niezobowiązującą rozmowę, podczas której wspólnie omówimy czy i jak będziemy mogli Ci pomóc.

Konsultacja to bezpłatne 15 minut na rozmowę, gdzie możesz zadać dowolne pytanie z zakresu przygotowania Twoich pracowników do udzielania pierwszej pomocy w Twojej firmie w myśl naszego motta: #BądźGotówNaNiespodziewane

Zostaw kontakt w formularzu, a umówimy się na dogodny dla obu stron termin rozmowy. Obiecujemy że wyczerpiemy temat i Twoje pytania.

Wypełnij formularz

  • W jaką wiedzę z zakresu udzielania pierwszej pomocy trzeba wyposażyć pracowników?
  • Czym różzni się kwalifikowana pierwsza pomoc od pierwszej pomocy?
  • Jak wyposażyć apteczkę pierwszej pomocy w firmie?
  • Jak często powinno się szkolić pracowników z pierwszej pomocy?
  • Ilu pracowników trzeba przeszkolić?
  • O co chodzi z certyfikacjami szkoleń? Czy są obowiązkowe?
  • Mam zmianowy tryb pracy, jak wyznaczyć osoby odpowiedzialne za udzielanie pierwszej pomocy?
  • Czy można odbyć szkolenie z pierwszej pomocy zdalnie i czy ma to sens?
  • Mieliśmy kiedyś wypadek w firmie i chcemy wyciągnąć wnioski z tej sytuacji - co najlepiej w tej sytuacji zrobić?

Jakie pytania mogę zadać?

01.

Image

Z kim najczęściej pracujemy?

Naszymi Klientami są zarówno firmy usługowe jak i produkcyjne z każdej branży. Obsługujemy korporacje budowlane, zakłady produkcyjne, przedsiębiorstwa państwowe, firmy zajmujące się subtancjami niebezpiecznymi, czy też służby mundurowe i instytucje medyczne.


Nasze wsparcie sprawdza się, jeżeli w organizacji jest 3 i więcej pracowników. Opiekujemy obszar przeszkolenia pracowników, ewentualnych formalności związanych z urzędami, wyposażania w sprzęt taki jak defibrylatory czy niezbędne instrukcje i apteczki.

02.

Image

Kto będzie odpowiadać?

Zaraz po zamówieniu konsultacji odezwie się do Ciebie konsultant, będący także czynnym szkoleniowcem i instruktorem pierwszej pomocy. Pomoże Ci w oparciu o swoją najlepszą wiedzę i doświadczenie szkoleniowe. Omijamy tym samym biuro ;) i na dogodny termin umawiasz się bezpośrednio. Gdyby omawiany temat był bardziej skomplikowany ekspert skonsultuje się z Kierownikiem Merytorycznym Kursów i wróci z odpowiedzią.

03.

Image

biuro@aquamed.pl

Kontakt bezpośredni

(+48) 600 - 202 - 436

IconIcon

Szkolimy na terenie całego kraju

Grupa Aquamed Sp. z o. o.

Cybernetyki 10

02-677 Warszawa

NIP: 739-392-69-78


© 2019 - 2025

Jesteśmy częścią Grupy Aquamed